ÅRSRESUMÉ 2014!

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? 
Japp, jag tog studenten från Vård och Omsorgs programmet och är as nöjd med det, för får äntligen jobba med det jag vill jobba med å det är att hjälpa folk gamla som unga det spelar ingen roll men för just nu så jobbar jag extra på ett äldreboende å där trivs jag som fiske i vattnet :) Sen så har jag förlovat mej med Jonas det gjorde vi på nyårsdagen alltså den 1 Januari...Sen har jag säkert gjort mycket annat som jag aldrig har gjort förr men inget som jag kommer på här å nu!
Genomdrev du någon stor förändring? 
Nej inte vad jag kommer på just nu så här på rak hand!! Men de är säkert något!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, en som gick på IV med mej eller ja den gick inte i samma grupp som mej men vi var på rasterna har fått en flicka. Sen så är det Louise som gick i min klass på Vård fick en flicka.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
1 Januari förlovade mej med Jonas då sen är det 13 Juni jag tog studenten då.
 
Vilka länder besökte du?
Jag har inte varit utomlands alls i år så bara Sverige då haha!!

Bästa köpet? 
Jadu haha bästa köpet, har ju shoppat as mycket i år jämför med andra år å det jag har shoppat är lite små saker ja allt typ haha kommer inte på något!!! Kommer jag nog få sitta hela året ut å tänka om jag måste svara haha!!

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Japp, att jag gick klart skolan helt med det jag vill hålla på med, fast jag inte gick ut med värsta toppen betygen men jag klara av skolan gymnasiet å det är jag as glad över att jag har gjort! Säkert är det något mer som har gjort mej glad...
 
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Jag vet inte, kanske att jag får ett jobb så att jag får jobba mycket!

Vad önskar du att du gjort mer? 
Jobbat mera än vad jag har gjort, att träffa mina gamla vänner mer än vad jag har gjort!

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Att jag slösa mindre pengar på onödiga saker

Favoritprogram på TV? 
Ja det är mycket olika,kolla väldigt mycket på Geordie Shore och teen mom. Sen har jag kollat om alla Andra avenyn avsnitt båda säsongerna!

Bästa boken du läste i år?
Hahah ja jag läser inte böcker, men det kanske man ska ändra på ? Så att man inte tappar läsförståelsern?

Största musikaliska upptäckten? 
Ingen alls tror jag!

Vad var din största framgång på jobbet 2014? 
Ja vad ska man svara här då? Jag jobbade hela sommaren på Vallgården i Årsunda ett äldreboende som jag trivs som fisken i vattnet som jag skrev på en annan fråga...jag trivs så bra där alla är så snälla å trevliga att jobba med å inte bara dom även pensionärerna.
 Största framgång på det privata planet? 
Jadu jag vet inte.

Största misstaget? 
Största misstaget i år är...ja vad är det ?? Jag tror jag inte har gjort något misstag...

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Mycket gladare!!

Vad spenderade du mest pengar på? 
Ja det var godis å kläder för det mesta sen är det väll andra saker åxå men för det mesta var det de!
 
Något du önskade dig och fick?
Ja att bli förlovad med Jonas och det fick jag. Älskar honom så mycket!

Något du önskade dig och inte fick? 
Finns säkert något men kommer inte på något just nu.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Ja jag fyllde ju 20 år så jag fyllde jämt, så vi hade ett stort kalas hemma hos oss med massor av god saker å fick mycket sånahära flytta hemifrån saker av familjen då...så är redo med vissa saker iaf inför en flytt som kommer ske någon gång :D Eftersom jag fyllde 20 år så var det ju premiär på systembolaget...köpte lite där inför studenten men är ju ingen hejdare på att supa liskom.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja det är ju klart att det finns.

Vad fick dig att må bra? 
Det som har fått mej att må så bra som jag har gjort det här året är ju såklart Jonas, han finns alltid där för mej om det skulle hända något så jag är glad av att ha just honom som min pojkvän liskom.
 
Vem saknade du?
Jag saknar mest min hund som vi tog bort i april pga att han var sjuk hade problem med hjärtat å lungorna...sen så saknar jag min älskade farfar men han vet jag att han finns med mej varje dag som går. Känner av honom så väl liskom.
 Mest stolt över?
Det jag är mest stolt över det är väll att jag har blivit mer att jag litar på mej själv å står för mej själv å gör mera saker än vad jag gjorde i början på året å andra föregående år då!
 
Högsta önskan just nu? 
Min högsta önskan just nu inför nästa år 2015 är att jag ska få ett jobb så jag kan jobba mycket, sen att jag å Jonas hittar en lägenhet som vi kan flytta in till å sen vill jag ju gärna ha barn så det är åxå en högsta önskan i mitt liv.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 
Ja för det första ska jag tänka igenom mina KÖP noga innan jag köper det å inte slösa massa pengar i onödan liksom...sen så är det väll att jag ska få mer självförtroende å lita på mej själv å andra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0